Torben Biilmann udnævnt til viceadministrerende direktør

Torben Biilmann er fra 1. november 2005 udnævnt til viceadministrerende direktør i NCC Construction Danmark A/S.

Torben Biilmann er 49 år og blev ansat hos det daværende Rasmussen & Schiøtz som projektleder i 1984. I 1990 blev han udnævnt til sektionschef og i 1993 til afdelingschef med ansvar for forretningsudvikling. I 1997 blev Torben Biilmann udnævnt til underdirektør, i 1999 til direktør og i 2001 til koncerndirektør og medlem af NCC Construction Danmark A/S’ øverste ledelse. Torben Billmann har i dag ansvar for de organisatoriske enheder Strategi & Forretningsudvikling samt Projektgenerering & Investering. Som ansvarlig for forretningsudvikling har Torben Biilmann ledet NCC Construction Danmark A/S frem til i dag at være Danmarks største boligbygger, og han har været en ledende kraft i at udvikle partnering som byggeriets nye samarbejdsform. Inden Torben Biilmann kom til NCC, arbejdede han et år for F. L. Smith & Co. som ingeniør. Torben Biilmann er uddannet bygningsingeniør fra Københavns Teknikum i 1983 og har i 1996 taget en centerlederuddannelse fra NCSC, i 1998 deltog han på lederudviklingsprogrammet Perspektiv i Ledelse og deltog i 2005 i IMD’s MTMD-program. Torben Billmann bor i Farum. Yderligere oplysninger: Adm. direktør Søren Ulslev, telefon 39 10 39 10, NCC Construction Danmark A/S

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.