Vi forventer at starte salget af bentonit den 1. juni 2003

Den endelige tilladelse til indvinding og produktion blev givet i november 2002. Inden indvindingen kan påbegyndes, skal en lang række detaljer i forbindelse med de lokale forhold på plads – herunder planlægning af indvinding og efterfølgende produktion, så der kan tilbydes ensartede produkter med veldokumenterede egenskaber. Denne udvikling sker i samarbejde med rådgivere og kommende kunder. Bentonit til tætning af søer og kanalerDer har været stor interesse for anvendelse af bentonit til etablering af søer og kanaler:: · Et vellykket projekt med en 8-15 cm. tyk membran af 100 % bentonit gennemførtes i september 2002.· Drøftelser pågår med henblik på design af løsninger med anvendelse af bentonit til kanalerne i Ørestaden.· Forsøg med forbedring af ”in situ” jord ved at fræse 8-15 % bentonit ned i de øverste 15-20 cm.Bentonit til membraner o.a.:· Jordhotel, membran bestående af restprodukter blandet med 15-20 % bentonit, projekt planlagt i juni 2003.· Anvendelse af bentonit til topmembran på lukket losseplads på Tåsinge overvejes. · NCC Råstoffer får mange forespørgsler på bentonit til tætning omkring kloakrør og andre ledningsgrave.

Om os

Vores vision er at forny vores branche og levere ekstraordinære bæredygtige løsninger. NCC er en af Nordeuropas ledende virksomheder inden for byggeri og anlæg, ejendomsudvikling og infrastruktur med en omsætning på 41,6 mia. kr. og 16.500 medarbejdere i 2016. NCC-aktien er noteret på NASDAQ Stockholm.

Abboner