18 familier fik udleveret en Nissan LEAF elbil

Nissan LEAF indgår som en naturligt element i Insero Live Lab projektet, hvor familier i deres eget hjem tester den nyeste energi- og infomationsteknologi.

18 familier fik udleveret en Nissan LEAF elbil

Fremtidens intelligente hjem

Nissan LEAF elbilen indgår i et nyt og visionært projekt ved navn ”Insero Live Lab”. I alt skal 25 familier teste den nyeste energi- og informationsteknologi. Det styres via et Smart Grid, der er fremtidens intelligente energisystem, som giver forbrugerne flere informationer og adgang til at styre deres eget energiforbrug.

Bag ”Living Lab” står bl.a. Insero E-Mobility, som er en erhvervsklynge, der har til formål at projektudvikle og skabe forretning inden for e-mobility området. Økonomisk er Insero E-Mobility en del af investeringsfonden Insero Horsens.

Projektets deltagere befinder sig alle i den mindre by Stenderup mellem Hedensted og Horsens. Lige nu er 18 familier godkendt, men Insero E-Mobility regner snart med at få ”fuldt hus” med i alt 25 familier.

Nissan LEAF blev valgt som elbilsleverandør

Der blev naturligvis kigget grundigt på udvalget af elbiler, inden valget faldt på Nissan LEAF, som den bil familierne skal have stillet til rådighed det næste år, som en vigtig del af projektet.

”Nissan LEAF opfyldte de basiskrav, vi havde. Herudover er det en luksuriøs familiebil med rigelig plads til en familie på op til fem personer. Samtidig er bilen gennemprøvet. Der er solgt rigtig mange Nissan LEAF i verden. De første reaktioner fra familierne er da også meget positive”, udtaler chefkonsulent Peter Henriksen hos Insero E-Mobility, der har stået for blandt andet anskaffelse af elbilerne til projektet.

De indtil nu 18 familier fik udleveret deres Nissan LEAF ved et arrangement den 25. januar, hvor en stolt borgmester fra Hedensted, Kirsten Terkilsen sagde nogle flotte ord om den allerede nu meget miljøvenlige by.

Chef for Nissan i Danmark, Ralph Gonsalves, udtaler: ”Vi er meget glade for, at det var Nissan LEAF, der blev valgt som elbil til projektet. Denne LEAF er anden generation med mere end 100 forbedringer i forhold til den oprindelige, der kom i 2011. Vi har nu på verdensplan solgt mere end 100.000 LEAF, og vi er sikre på, at familierne nok skal blive tilfredse med deres nye bekendtskab. Og så er vi naturligvis spændte på at høre om resultaterne af dette projekt, der er ret enestående”.

Forslag til billedtekst:

Nissan LEAF elbilerne, som familierne skal teste som en del af projektet, blev budt velkommen med en klapsalve, da de lydløst trilllede ind på parkeringspladsen. Alle så frem til at få lige netop deres LEAF udleveret.

For yderligere information kontakt venligst:

Ann Strøby, PR Manager Danmark, Nissan Nordic Europe Ltd, Mobile:  45 20662206, astroby@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter,der har flest aktiviteter i Europa,med mere end 14.500 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design,forskning & udvikling,produktion,logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien,Spanien og Rusland produceret mere end 635.000 biler inklusive mini-MPV'er,de prisbelønnede crossover-modeller,SUV'er og varebiler. Nissan LEAF er verdens mest populære bil med en kundetilfredshed på 97%. Samtidig ønsker hele 95% af kunderne at anbefale bilen til deres omgangskreds. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 181 mennesker. www.nissan.dk

Følg os på: www.facebook.com/NissanDanmark, www.twitter.com/NissanDanmark

Tags: