NISSAN JUKE BOX PÅ TURNÉ GENNEM EUROPA - DEN FØRSTE FEST HOLDES VED LE MANS DEN 15. JUNI

• Nissan går ind i musikbranchen med et langvarigt partnerskab med Ministry of Sound
  • Nissan og Ministry of Sound har sammen skabt Juke Box - verdens mest kraftfulde, mobile sound-system, som kan levere op til 150 db
  • Nissan Juke Box tager på Summer Sessions-turné gennem Europa med start den 15. juni ved 24-timers udholdenhedsløbet i Le Mans.

Nissans innovationer i crossover-segmentet fortsætter med partnerskabet med Ministry of Sound for at skabe verdens ultimative, mobile sound-system - Juke Box. Med en lyd, som er højere end en jumbojet, der letter, kommer den tekniske knowhow til Juke Box fra lydeksperten Martin Audio, som har udviklet og bygget det nuværende anlæg i den famøse "Box", som også er det vigtigste rum i Ministry of Sound i London.

I 1991 skabte Justin Berkmann, som er en af klubbens grundlæggere, sammen med James Palumbo og Humphrey Waterhouse en klub, som aldrig var set før i Europa, hvor musikken og lydanlægget kom i første række. De to skabte det ultimative klublydanlæg - "The Box" - et femkantet og akustisk perfekt rum, som i dag anses for at være et af de bedste lydanlæg i verden.

Med Ministry of Sounds etos om "at skabe de øjeblikke, som mennesker lever for" har Nissan & Ministry henvendt sig til Martin Audio - skaberne af det nuværende "Box"-anlæg - med henblik på at konstruere et 150 decibel, 18.900 W sound-system, som er komplet selvforsynende, når det gælder strøm og produktion.

Takket være dets skræddersyede 19 kilowatt kabinet passer Juke Box i en standard Juke. Et sæt skræddersyede kabinetter og indkapslinger rummer to 18" strømforsynede sub-enheder, og de samme Mid Hi-indkapslinger, som anvendes hos Ministry of Sound, giver mulighed for et ekstremt højt lyd-output uden at gå på kompromis med lydkvaliteten - en af Ministry of Sounds kernefilosofier.

Juke Box er også udstyret med et integreret radiostudie, hvilket betyder, at al den musik, der spilles på anlægget, kan optages til udsendelse via Ministry of Sounds digitale radio-app.

Juke Box præsenteres ved Le Mans den 15. juni i forbindelse med kørerparaden før det verdensberømte 24-timers udholdenhedsracerløb. Konceptet vil være til stede alle tre dage med spontane fester for både musikfans og racerløbsentusiaster. Nissan Juke Box omdannes til et fuldt funktionsdygtigt PA-system komplet med DJ-bås og belysning. Dette gør den til den perfekte mobile 'Juke Box' og får motorsport og musik til at gå op i en højere enhed. De mobile fester ved Le Mans styres af nogle af Ministry of Sounds mest fremtrædende DJ's, og der er dermed masser af musik og underholdning til motorsportsfolket.

En to-episoders webserie lanceres samtidig med Juke's præsentation på Le Mans, og serien viser hele forløbet bag kulisserne fra idé til realisering.

"Nissan Juke Box Sessions" udsendes på Ministry of Sounds digitale radiokanal hver anden uge om mandagen fra kl. 17.00 til 19.00.  www.ministryofsound.com/radio/

Om MINISTRY OF SOUND:

Ministry of Sound Group er en verdensomspændende virksomhed inden for underholdning, som omfatter indspillet musik med hitkunstnere og opsamlinger, natklubber og barer, live-events, forbrugerelektronik og mode. De legendariske mærker som Ministry of Sound og Hed Kandi er en del af en virksomhed med et salg i nærheden af 100 mio. pund.

Taina Erkkilä, Communications Director, Nissan Nordic Europe Ltd, Tlf. 358 (0)10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

Pressekontakt, Soerensen, Stine, Burson-Marsteller A/S, Tlf. 3332 7878, stine.soerensen@bm.com

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter, der har flest aktiviteter i Europa, med de mere end 12.500 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design, forskning & udvikling, produktion, logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien, Spanien og Rusland produceret en række biler inklusive mini-MPV’er, de prisbelønnede crossover-modeller, SUV’er og varebiler. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. www.nissan.dk