Nissan nyheder på Paris Motor Show 2012

På dette års Paris Motor Show viser Nissan styrken og bredden af sin yderst succesfulde modelrække med et stort udbud af biler, der giver et spændende indblik i fremtiden for mærket.

Nissan TeRRA konceptbil – viser vejen for bæredygtig offroad kørsel.

Kort fortalt består teknologien af en kombination af flere af Nissans tidligere viste teknikker. Nemlig en elektrisk drivlinje til forhjulene, som vi kender fra LEAF, elmotor i begge baghjul til fire-hjulstræk fra PIVO konceptbilerne. Og så en brintbrændselscellepakke.

Juke Nismo er nu produktionsklar og præsenteres officielt. Den er udviklet og designet af Nissans Nismo division i Japan og fører an i rækken af prismæssigt overkommelige, men særdeles avancerede performance-biler. Motoren er en modificeret udgave af den roste 1.6 liters benzin motor med direkte indsprøjtning og en ændret undervogn. De komlette detaljer om Juke Nismo afsløres for første gang i forbindelse med udstillingen.

Ny Qashqai udstyrsvariant – Q-VU. Mere udstyr og værdi for pengene. Standardsudstyret omfatter blandt andet Nissans Around View Monitor (AVM).

Modificeret 370Z Coupe og Roadster med opdateringer såvel invendigt som udvendigt.

Micra ELLE – kampagnemodel, der er udviklet og lanceres i samarbejdet med det verdensberømte modemagasin ELLE. Standardudstyret, der har fokus på luksus og bekvemmelighed, byder på bl.a. panorama glastag og nøglefri betjening.

Specialmodel af Juke i samarbejde med Ministry of Sound. Nissan Juke udviklet i samarbejde med det hotte Ministry of Sound fra Londons clubmiljø. Den er udstyret med en skræddersyet design- og musik-pakke. Modellen vises sammen med den noget mere ekstreme showcar Juke Box, der indeholder verdens ultimative mobile soundsystem. Den er opbygget af samme audio team, der står bag det berømte Box room på Ministry of Sound natklubben i London og er blevet hovedattraktion ved Nissans Juke Box events, der afholdes i hele Europa.

Sidst men ikke vises PIVO 3 konceptbilen, der viser en række bud på fremtidens mobilitet i byerne. Naturligvis nul udledning af CO2, men nu også med mulighed for tilbageførsel af lagret strøm til elnettet. Og så bud på fremtidige nye funktioner som Automatet Valet Parking (AVP) og Robotic Agent Interface (RAI), som er et system, der sammenfatter alle bilens vigtigste teknologier i ét interface.

Generelt om Nissan i Europa lige nu

Nissan fortsætter med at gå imod strømmen og ekspanderer i Europa efter et rekordår (for hele koncernen) i 2011 med en vækst på 25% i forhold til året før. I Europa er salget frem til slutningen af juli steget med 5% i forhold til året før, og der foretages store investeringer med henblik på at udvide produktionsapparatet i Storbritannien, Spanien og Rusland.

Produktionen i Europa skal udvides med hele fem nye modeller. Udvidelsen kræver en investering på en halv milliard euro og forventes at skabe mere end 4.000 arbejdspladser samt sikre andre tusinder.

--------------------------------------------------------------

Nissan er på stand 331 – Pavilion 1 – Hal B. Under pressedagene 27. og 28. September, vil Ann Strøby – kommunikationschef hos Nissan Danmark såvel som Taina Erkkilä, Kommunikationsdirektør Nissan Nordic og på første pressedag ligeledes Nordisk chef Jacek Gorski kunne træffes.

Der er pressemøde på standen den 27. September kl. 12:15 med Paul Wilcox, SVP Sales and Marketing Nissan Europe.

For yderligere information kontakt venligst:

Ann Strøby, PR Manager Danmark, Nissan Nordic Europe Ltd, Mobile:  45 20662206, astroby@nissan-europe.com

Taina Erkkilä, Communications Director, Nissan Nordic Europe Ltd, Tlf. 358 (0)10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter, der har flest aktiviteter i Europa, med de mere end 12.500 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design, forskning & udvikling, produktion, logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien, Spanien og Rusland produceret en række biler inklusive mini-MPV’er, de prisbelønnede crossover-modeller, SUV’er og varebiler. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. www.nissan.dk

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Tags: