Nissan QASHQAI indtager byen

Qashqai Style 360°  er spækket med teknologi

• Around View Monitor og Nissan Connect er standardudstyr
  • Qashqai Style 360°'s nye kampagne benytter Shazam og QR-kode-teknologi til at giver kunderne information om Qashqai
  • Udstyrsdetaljer omfatter panoramaglastag samt tagræling og spejlkapper i sort højglans
  • Startprisen ligger på kr. 299.990.

Helt på linje med al den teknologi, som den nyeste version af crossoveren Qashqai er forsynet med, kan interesserede nu ved hjælp af deres smartphones opleve, hvad seneste kampagneudgave - Style 360°  har at byde på.

Ved at bruge Shazam, som er den førende medie-app, kan seere af den nye Qashqai-tv-reklame, hoppe direkte videre hjemme fra stuen til et nyt mobil-site dedikeret til Style 360° . Man klikker blot på sin Shazam app og holder mobilen op, så musikken kan identificeres.

Her linkes man så over på et site, der udover en beskrivelse af bilen, også indeholder et spil, hvor deltagerne kan køre og parkere en digital Qashqai på tid ved at bruge en Around View Monitor-simulator. Around View Monitor er et system, som gør brug af fire kameraer, der giver føreren et Style 360° et "helikopter-perspektiv". De hurtigst registrerede tider i spillet vil gå videre til en europæisk konkurrence, hvor den mest fingernemme, virtuelle Qashqai-fører skal findes.

Mobil-sitet kan også besøges af alle, som ser en Qashqai Style 360° -annonce på print. Ganske enkelt ved at scanne en QR-kode.

Som en understregning af Nissans fortsatte engagement i at skabe spændende og nytænkende produkter, er Qashqai Style 360°  spækket med teknologi.

Qashqai Style 360° -udstyret omfatter Nissan Connect-kommunikationssystemet, der indeholder navigationssystem med audiobetjening, Apple iPod-opkobling og - via Bluetooth - opkobling af førerens mobiltelefon.

"Da den grundlagde segmentet for kompakte crossovere i 2007, satte Qashqai gang i en kæmpe markedstrend. Dens modige design og urbane koncept har været en afgørende faktor for dens succes. For at understrege, at dette også er en bybil, er den nye Qashqai Style 360°  som standard udstyret med Around View Monitor. En teknologi, som kun Nissan tilbyder i dette segment, og som typisk ses på langt dyrere luksusbiler", siger Taina Erkkilä, som er Communication Director hos Nissan Nordic Europe.

Qashqai Style 360°  blev præsenteret for første gang på Paris Motor Show i september 2012, og den markedsføres i Danmark fra februar 2013. Den bygger videre på styrkerne ved den aktuelle model, der til dato er produceret mere end 1,4 mio. eksemplarer af. Style 360° -udstyret fås til alle motor- og gearkassevarianter og kan vælges til både Qashqai- og Qashqai+2-karrosserivarianterne.

En af de mest populære varianter forventes af blive den roste 1.6 dCi-dieselmotor med start-stop-system og en CO2udledning på blot 119 g/km samt ikke mindst et brændstofforbrug på imponerende 22,2 km/l ved blandet kørsel.

Ud over Around View Monitor omfatter det særlige udstyr på Style 360-modellen desuden tagræling og spejlkapper i sort højglans samt markante 18" alufælge med sort poleret finish. Tonede ruder og et stort panoramaglastag er ligeledes standard.

I kabinen er der dellæder på sæder, dørpaneler og armlæn samt gearskiftekulisse og dørhåndtag i sort højglans. Style 360°  fås i alle de eksisterende Qashqai-farver samt i farven Pearl White, som er ny til denne model.

Noter til redaktøren:

• Du kan læse mere information om Shazam på: http://www.shazam.com/
  • Qashqai Style 360° -tv-reklamen vises for første gang i Danmark den 4. februar.

Om Nissan i Europa

Hvad gør Nissan til noget særligt?

Vi tror på, at alt det, vi gør, skal fremme innovation og begejstring for alle: Vi leverer uventede løsninger, som giver smarte kundefordele og altid sørger for overraskelse og glæde for så mange mennesker som muligt.

Vi opfandt crossoveren med Nissan Qashqai og tilføjede begejstring til segmentet med små biler via Nissan Juke. Vi lancerer innovative idéer, som gør fremtidens teknologier tilgængelige i dag, med Nissan LEAF – den første prismæssigt overkommelige, massemarkedsførte rene elbil og modtager af en række internationale anerkendelser.

Når vi tænker på præstationer, ser vi mulighederne for at nå ud til et bredere publikum – og gøre præstationer helt tilgængelige – og for at udfordre konventionerne. Derfor har vi på baggrund af den tilgængelige superbil Nissan GT-R udviklet Nissan DeltaWing, som er en banebrydende tilgang til udholdenhedsracerløb, der sætter nye standarder inden for motorsporten.

Nissan drager fordel af en af de mest omfattende europæiske repræsentationer blandt oversøiske bilproducenter med mere end 14.500 ansatte lokalt til områderne design, forskning & udvikling, produktion, logistik og salg & marketing. Sidste år blev der produceret 677.000 biler på Nissan fabrikkerne i Storbritannien, Spanien og Rusland. Og koncernen tilbyder herfra 24 forskellige og innovative produkter til salg i Europa i dag.

Alt dette styrker Nissans klare ambition om at være det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. www.nissan.dk