NISSAN SØGER EFTER MICRA-ATTITUDE PÅ PINTEREST

En paneuropæisk kampagne på de sociale medier sætter gang i lanceringen af den nydesignede Micra.

• Pinterest-konkurrence støttet af iværksættelse på en bred platform af sociale medier
  • Deltagerne viser inspirerende billeder af deres egen #MicraAttitude
  • Kampagnen lancerer den nydesignede nye Micra - den tredje mest solgte Nissan model i Europa
  • En fortsættelse af Nissans innovationer på de sociale medier efter banebrydende kampagner på Facebook, Twitter og Google+

Nissan benytter i høj grad de sociale medier. Nu gås et gear op med en stor, paneuropæisk konkurrence, hvor brugerne inviteres til at dele inspirerende billeder på Pinterest og Facebook.

Konkurrencen skal støtte lanceringen af Nissans nye Micra, som er en af de mest betydningsfulde modeller i Nissans historie. Det gennemgribende facelift omfatter et mere friskt og dynamisk design, teknologi som fx et nyt kommunikationscenter med touchscreen, Google Send-to-Car samt audiosystem med USB-tilslutning. Alle funktioner afspejler værdierne hos målgruppen - moderne mennesker, der prioriterer forbindelse med omverdenen, udfordrer det almindelige, søger nye oplevelser og er forberedt på alt.

Pinterest-konkurrencen er udviklet med henblik på at interagere med kunderne via de sociale medier og til at bringe konceptet "Micra Attitude" til live rent visuelt. Støttet af supplerende aktiviteter på Nissans Facebook- og Twitter-sider inviteres brugerne til at skabe Pinterest-tavler, som udtrykker deres egen Micra Attitude. Uanset om den er inspireret af mennesker, citater, design, produkter, steder eller aktiviteter.

"Den nye Micra er en bil med ægte attitude og et muntert syn på livet. Ligesom sine ejere går den hver dag i møde med stil, intelligens og selvtillid. Det er den Micra Attitude, vi gerne vil se vist på Pinterest", udtaler Taina Erkkilä, som er kommunikations direktør hos Nissan Nordic Europe. "Pinterest er en visuel, kreativ platform, hvor brugerne kan udtrykke deres egen personlighed og deres interesser og passioner. Så det er den perfekte ramme for interaktion med vores kunder og til at gøre Micra Attitude mere levende. Konkurrencen hylder deltagernes individualitet. Og formålet med den er at finde ud af, hvad der driver Micra-ejerne".

For at være med i konkurrencen skal deltagerne skabe en tavle på siden og vise 10 billeder, der tilsammen udtrykker deres tilgang til livet. Alle billederne skal have hashtag #MicraAttitude og #Danmark. Otte af billederne skal være deltagernes egne, og de sidste to skal være kreative billeder af den nye Micra, som er taget fra Nissan Europa's Micra Attitude-tavle. Målet er at skabe en tavle fyldt med delte billeder, som vil inspirere alle, der ser dem. Med supplerende aktiviteter på Nissans Facebook- og Twitter-sider deles nogle af de bedste tavler, så flere opmuntres til selv at deltage, eller blot lader sig inspirere af billederne.

Konkurrencen startede den 10. juni og kører i 6 uger indtil den 21. juli kl. 23.59. Der udpeges tre vindere fra hvert af de 12 lande, der er omfattet af kampagnen. Hver vinder modtager en personlig Micra-præmie, som indeholder en moderne, teknologisk og flot genstand, som afspejler de pågældende kunders Micra Attitude. Til inspiration har modeblogger Marlene Donduran givet sit forslag til en Micra Attitude Pinterest-tavle. Følg hende på http://www.malsen.dk/ og se tavlen på http://pinterest.com/malsendk/micra-attitude/

Lanceringen af konkurrencen er en fortsættelse af Nissans nytænkende brug af de sociale medier, som i år  blandt andet har omfattet opførelsen af den mest socialt opkoblede stand nogensinde på biludstillingen i Geneve i marts.

Du kan se flere oplysninger om konkurrencen på http://www.nissan.dk/DK/da/vehicle/city-cars/new-micra/discover/pinterest.html eller på en af de følgende Nissan-sider på de sociale medier:

Den nye Micra kommer til salg i september i år. Du kan se flere oplysninger på: http://newsroom.nissan-europe.com/dk/da-dk/Media/Media.aspx?mediaid=104716

For yderligere information kontakt venligst:

Ann Strøby, PR Manager Danmark, Nissan Nordic Europe Ltd, Mobile:  45 20662206, astroby@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Nissan i Europa

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter, der har flest aktiviteter i Europa, med mere end 16.000 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design, forskning & udvikling, produktion, logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien, Spanien og Rusland produceret mere end 695.000 biler inklusive mini-MPV'er, de prisbelønnede crossover-modeller, SUV'er og varebiler. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. www.nissan.dk

Tags: