NISSAN SPONSORERER WORLD ELECTRIC VEHICLES SUMMIT 2012 I KØBENHAVN

Nissan er sponsor af World Electric Vehicles Summit 2012, der finder sted i København fra d. 12.-14. juni. Nissan Europes General Manager for Zero Emission Business Unit, Olivier Paturet, vil tale ved konferencen og Nissans elbil, Nissan LEAF, vil ligeledes være til stede. Der er således både mulighed for at høre om Nissans visioner inden for elbilområdet og testkøre den prisvindende Nissan LEAF.

World Electric Vehicles Summit har til formål at drage nytte af tværgående værdikædepartnerskaber for at styrke og udvikle elbilindustrien. Det er således også en imponerende række af internationale eksperter fra store dele af elbilværdikæden, der deltager i konferencen, herunder bilfabrikanter som Nissan, batteriproducenter, udbydere af infrastruktur, flådeoperatører, leasingvirksomheder og mange flere.

I løbet af de tre dage vil man kunne opleve over 60 præsentationer fra højt profilerede talere, som alle vil bidrage med deres tanker omkring vækst og innovation indenfor elbilområdet. Én af disse fremtrædende personer er Nissan Europes General Manager for Zero Emission Business Unit, Olivier Paturet, som vil give et indblik i Nissans visioner inden for elbilområdet og dele sine tanker omkring Succeskriterierne for elbiler i Europa: Produktudbuddet, Incitamentet og Infrastrukturen.

Ifølge Olivier Paturet er World Electric Vehicles Summit et unikt og særdeles vigtigt arrangement, der samler de bedste eksperter indenfor elbilindustrien. ”Nissan har i den grad markeret sig som en førende producent af elbiler og en innovativ aktør på området og vi har mange bud på, hvad der skal til for at fremme udviklingen af elbiler. Men man skal ikke undervurdere værdien i at sparre med andre elbileksperter, for sammen kan vi komme på nye og spændende ideer og anskue virkeligheden fra en ny vinkel. Det bidrager denne konference til, hvor vi forhåbentlig får skabt en masse nye ideer og ny input til, hvordan vi styrker og fremmer elbilindustrien”.

Kommunikationschef for Nissan Nordic Europe Taina Erkkilä, og EV Project Manager Jarkko Ahlbom vil også være til stede under konferencen og fortælle om Nissans prisvindende og roste elbil, Nissan LEAF. Derudover vil det også være muligt, at testkøre LEAF’en, der vil være til stede ved konferencen.

World Electric Vehicles Summit finder sted d. 12.-14. juni på Radisson BLU Falconer Hotel & Conference Centre i København.

Nærmere information omkring World Electric Vehicles Summit findes på hjemmesiden www.wevs-event.com

Om Nissan LEAF:

Nissan LEAF var den første masseproducerede elbil til at vinde titlen som årets bil i Europa, verden og Japan i 2011. Siden introduktionen i december 2010 er der solgt over 25.000 eksemplarer globalt, hvilket gør Nissan LEAF til den bedst sælgende elbil i verden. Vekselstrømsmotoren yder 80 kW og har et drejningsmoment på 280 Nm, hvilket er tilstrækkeligt til at give bilen en tophastighed på 145 km/h. Elmotoren drives af et lamineret litium-ion-batteri med en ydelse på over 90 kW, som er udviklet af Nissan. Opladning fra tom til 100 % kan klares på 8 timer ved normal opladning og på ca. 30 min. fra tom til 80 % under optimale forhold med en lynoplader. Nissan LEAF har opnået fem stjerner i den krævende Euro NCAP-test, hvilket betyder, at den er en af de sikreste biler på gaden. Nissan LEAF har masser af udstyr som fx aircondition, navigationssystem og parkeringskamera bagpå. Den europæiske produktion af Nissan LEAF starter i Sunderland i begyndelsen af 2013.

På Nissans Newsroom kan du finde mere pressemateriale om Nissan LEAF http://newsroom.nissan-europe.com/dk/da-dk/Home/Welcome.aspx

Note til redaktøren

Ønsker du at tilmelde dig World Electric Vehicles Summit kan dette gøres på tlf. nr. +44 (0) 20 7017 6333 eller e-mail iee@informa.com eller ved at booke online på hjemmesiden www.wevs-event.com, hvor du også kan finde nærmere information omkring konferencen, samt det endelige program.

Taina Erkkilä, Communications Director, Nissan Nordic Europe Ltd, Tlf. 358 (0)10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

Pressekontakt, Soerensen, Stine, Burson-Marsteller A/S, Tlf. 3332 7878, stine.soerensen@bm.com

Nissan er en af de oversøiske bilproducenter, der har flest aktiviteter i Europa, med de mere end 12.500 medarbejdere fordelt på lokalt baserede aktiviteter inden for design, forskning & udvikling, produktion, logistik samt salg & marketing. Sidste år blev der på Nissans fabrikker i Storbritannien, Spanien og Rusland produceret en række biler inklusive mini-MPV’er, de prisbelønnede crossover-modeller, SUV’er og varebiler. Nissan tilbyder i dag 24 forskellige og innovative produkter til kunderne i Europa og er godt på vej til at blive det førende asiatiske mærke i Europa.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. www.nissan.dk