NY ADMINISTRERENDE DIREKTØR HOS NISSAN NORDIC EUROPE

Jacek Gorski er blevet udnævnt til administrerende direktør for Nissan Nordic Europe Ltd. med tiltrædelse den 22. september. Han efterfølger Guillaume Cartier , der er blevet forfremmet til en stilling som Vice President for Sales Operations i Europa. Gorski refererer til Paul Willcox , som er Senior Vice President Sales and Marketing i Europa. Gorski vil have sin base på Nissan Nordic Europe Ltd. hovedkontoret, som er placeret i Espoo, Finland.

Jacek Gorski, som er fra Polen, kommer til Nissan fra en stilling som salgs- og marketingdirektør for eftersalg hos General Motors i Tyskland. Han har siden 1992 haft flere stillinger hos General Motors, alt sammen inden for salg og eftersalg i Polen, Rusland, Ungarn og Tyskland, og før 1992 var han ansat hos Toyota. Gorski har i alt to masteruddannelser, en i maskinteknik og en i økonomi.

For yderligere information kontakt venligst:

Taina Erkkilä

Director, Communications

NISSAN NORDIC EUROPE OY

+358 (0) 010 770 5311 , terkkila@nissan-europe.com

Om Nissan i Europa

Nissan beskæftiger ca. 12.400 personer i Europa. Nissans aktiviteter spænder fra design, research og udvikling til produktion, logistik, salg og marketing. I 2008 solgte selskabet 530.000 køretøjer i 40 forskellige vest- og østeuropæiske markeder, inklusive Rusland. Nissan har i samme periode produceret næsten 450.000 køretøjer på sine spanske og britiske fabrikker.

Nissan Nordic Europe Ltd. er Nissans import- og marketingorganisation, der opererer i Finland, Sverige, Norge og Danmark og også Estland, Letland og Litauen. Selskabet har base i Espoo i Finland og beskæftiger ca. 165 mennesker. Billed- og videomateriale fra Nissan kan findes på: www.newsroom.nissan-europe.com/dk

Tags: