Björn Savén forlader efter eget ønske bestyrelsen i Nordea

Björn Savén har i dag meddelt bestyrelsen for Nordea Bank AB (publ), at han efter eget ønske i dag udtræder af bestyrelsen.

- Det har været interessant og givende siden 2006 at sidde i bestyrelsen for Nordens største bank. På baggrund af den afgørelse, vi har fået hos IK i forbindelse med skattemyndighedernes gennemgang af kapitalfondsbranchen, har jeg imidlertid valgt at fokusere på mine opgaver i IK, siger Björn Savén.

- Jeg har forståelse for Björn Savéns beslutning og vil samtidig udtrykke bestyrelsens taknemlighed for hans store indsats for Nordea, siger bestyrelsesformand Björn Wahlroos. Han tilføjer, at spørgsmålet om en afløser vil blive behandlet af nomineringsudvalget forud for generalforsamlingen i 2012.

Yderligere information:

Jan Larsson, leder af Group Identity and Communications, +46 8-614 79 16

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, omkring 1.400 filialer og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsinki og København.

www.nordea.com

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.