Bystyret i Tallinn vælger lån fra Nordea

Bystyret i Tallinn vælger lån fra Nordea Bystyret i Tallinn har bekræftet, at det vil optage det budgetterede lån på EUR 25 mio. fra Nordea Bank i indeværende år. Nordea Bank tilbød de mest fleksible og gunstige vilkår. Lånet har en løbetid på fem år, og renten følger 6-måneders Euribor. Lånebetingelserne sikrer bystyret en afdragsfri periode på et år, før tilbagebetalingen starter i andet år af lånets løbetid. I alt deltog ti lokale og udenlandske banker i licitationen. Fire banker, Nordea, HypoVereinsbank, Bayerische LB/LB Kiel og Sampoo, blev inviteret til at deltage i den sidste udbudsrunde. Yderligere information: Juhani Seilenthal, Nordea Bank Estonia, +372 6283 200 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, +358 9 165 42652 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for fire forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking, Asset Management & Life, og General Insurance. Nordea koncernen har knap 11 mio. kunder, 1.245 bankfilialer og 125 servicecentre på forsikringssiden i 22 lande. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med næsten 3 mio. e-kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/03/20020503BIT00270/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner