Clarification of quote in media

Nordea’s CEO Christian Clausen was today quoted in Bloomberg saying that Nordea will reduce the number of employees by ten percent over a couple of years’ time.

The ten percent are the total in the adaptation programme to new regulation that Nordea launched fifteen months ago. Out of the mentioned ten percent, more than seven percent has already been achieved by the reduction of employees by 2,500 people since the second quarter in 2011.

The remaining reduction will be gradually achieved the coming years following the increased efficiency that new technology and changed customer behavior make possible. The ambition is to manage most of this reduction via natural turn-over, including retirements.

For further information:
Jan Larsson, Head of Group Identity & Communications, +46 8 614 7916 (or +46 70 593 34 12)

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com