Clarification of quote in media

Nordea’s CEO Christian Clausen was today quoted in Bloomberg saying that Nordea will reduce the number of employees by ten percent over a couple of years’ time.

The ten percent are the total in the adaptation programme to new regulation that Nordea launched fifteen months ago. Out of the mentioned ten percent, more than seven percent has already been achieved by the reduction of employees by 2,500 people since the second quarter in 2011.

The remaining reduction will be gradually achieved the coming years following the increased efficiency that new technology and changed customer behavior make possible. The ambition is to manage most of this reduction via natural turn-over, including retirements.

For further information:
Jan Larsson, Head of Group Identity & Communications, +46 8 614 7916 (or +46 70 593 34 12)

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.