Group CFO Heikki Ilkka forlader Nordea

Heikki Ilkka, Group CFO og leder af Group Finance & Treasury, har besluttet at forlade Nordea og vende tilbage til revisionsverden og EY som partner. Heikki har været i Nordea siden april 2015 og har siden januar 2016 varetaget stillingen som Group CFO. Heikki stopper i Nordea ved udgangen af første kvartal 2018.

- Det er aldrig nemt at se en ledende, betroet kollega forlade os. Heikki har ydet et væsentligt bidrag til transformationen inden for Finance og efterlader et stærkt team, som jeg er overbevist om vil levere på vores meget ambitiøse agenda, siger Casper von Koskull, Nordeas koncernchef.

Arbejdet med at finde en ny Group CFO for Nordea Bank AB (publ) er sat i gang.

Yderligere information:
Stine Wind, pressechef, Danmark, 70 80 11 62

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com