Jan Larsson forlader Nordea

Jan Larsson, leder af Group Identity & Communications (GIC), har taget imod et tilbud om at blive vicepartisekretær og leder af valgkampagnen for det svenske socialdemokrati.

- Jeg vil gerne takke Janne for hans bidrag til at skabe fremtidens relationsbank ved at udvikle Nordeas kommunikation både internt og eksternt. Jeg ønsker ham held og lykke i hans nye job, siger koncernchef Christian Clausen.

Claus Christensen, som i dag er leder af enheden Strategy and Coordination i GIC, overtager hans ansvarsområder som fungerende leder af GIC fra i dag. Jan Larsson, som har været leder af GIC i mere end fire år, bliver i Nordea indtil 1. september for at sikre en god overlevering af opgaver og ansvar.

Yderligere information:
Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, Danmark, 33 33 45 56

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com