Kreditkassen - valg af tillidsvalgte - beslutning om udbytte

Kreditkassen - valg af tillidsvalgte - beslutning om udbytte På repræsentantskabsmødet i Kreditkassen den 15. februar 2001 blev Hans Dalborg valgt til ny formand for repræsentantskabet for et år. Tom Ruud blev valgt til næstformand for et år. Repræsentantskabet besluttede at anbefale generalforsamlingen at vedtage bestyrelsens forslag til godkendelse af resultatopgørelsen og balancen for moderselskabet og koncernen, herunder anvendelsen af overskuddet. På fællesmødet mellem repræsentantskabet og bestyrelsen samme dag blev det besluttet at udlodde et udbytte på NOK 2,00 pr. aktie. På fællesmødet blev det desuden besluttet at ansætte Baard Syrrist som administrerende direktør i Christiania Bank. Repræsentantskabet valgte Thorleif Krarup som bestyrelsesformand og Lars G Nordström som næstformand i bestyrelsen, begge for en periode på to år. Repræsentantskabet valgte følgende medlemmer til bestyrelsen for en periode på to år: - Markku Pohjola - Carl-Johan Granvik - Carl Erik Krefting - Kristin Clemet - Liv Irene Haug (medarbejderrepræsentant) - Solveig Krogstad Willumsen og Steinar Nickelsen blev valgt som henholdsvis 1. og 2. suppleant for Liv Irene Haug. - Desuden er administrerende direktør Baard Syrrist ifølge norsk lovgivning medlem af bestyrelsen. Repræsentantskabet valgte Tom Ruud som aktionærvalgt medlem af repræsentantskabets valgkomité. Richard Jansen blev valgt som medarbejderrepræsentant i repræsentantskabets valgkomité. For yderligere information: Sigurd Carlsen, Chief Financial Officer, Christiania Bank, +47 22 48 69 51, +47 90 83 55 57 Kjell Flø, Media Relations, +47 22 48 50 24, +47 90 18 77 48 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT01450/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT01450/bit0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner