Kvartalsrapport 3. kvartal 2002

Kvartalsrapport 3. kvartal 2002 Stabil overordnet udvikling · Ordinært resultat EUR 399 mio., en stigning på 18 pct. i forhold til 2. kvartal · Samlede indtægter EUR 1.406 mio., et fald på 1 pct. i forhold til 2. kvartal, hvilket afspejler vækst i nettorenteindtægter og nedgang i gebyrer og provisionsindtægter · Samlede udgifter uændrede i forhold til 2. kvartal · Tab og hensættelser EUR 66 mio. (EUR 56 mio.), svarende til 0,18 pct. af udlån på årsbasis · Ordinært resultat fra forsikring ramt af svage aktiemarkeder · Nettoresultat EUR 193 mio. (EUR 107 mio.) påvirket af en yderligere hensættelse på EUR 120 mio. til pensionsforpligtelser Øget fokus og hastighed · Lars G Nordström udnævnt til ny koncernchef · Ændret sammensætning af Group Executive Management · Ny enhed, Group Processing and Technology, skal koordinere og fremskynde integration og sammenlægning for at øge effektiviteten Løbende præstationsforbedringer får topprioritet fremover · Kreditportefølje - stabil kvalitet · Eksponering på kapitalmarkederne - lavere volatilitet · Omkostningseffektivitet - forbedring nødvendig · Effektiv kapitalanvendelse - styrkelse af balancen "Den samlet set stabile udvikling i vores resultater trods vanskelige markedsforhold er naturligvis positiv, men fremover vil en højere omkostningseffektivitet og løbende præstationsforbedringer få topprioritet. Øget fokus og hastighed i alt, hvad vi gør, herunder integration og sammenlægning, vil bidrage til en forbedring af effektivitet og resultater", siger Lars G Nordström, koncernchef for Nordea. ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00260/wkr0001.doc The full report http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00260/wkr0002.pdf The full report

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner