Mads G. Jakobsen udnævnt til deputy for Retail Banking

Mads G. Jakobsen, nuværende leder af FICC i Wholesale Banking, bliver deputy for Retail Banking med virkning fra 1. april.

Den nye deputy vil i fællesskab med Retail Bankings leder Lennart Jacobsen lede forretningsområdet, der har 18.000 medarbejdere og over 10 mio. kunder. I rollen som deputy får Mads G. Jakobsen desuden ansvaret for erhvervskundeområdet i Retail Banking med 500.000 kunder og 83 mia. euro i udlån.

Mads G. Jakobsen kommer fra en stilling som leder af FICC (Fixed Income, Currencies and Commodities) i Markets inden for forretningsområdet Wholesale Banking. Han har været ansat i Nordea i 25 år.

- Mads har ydet et stort bidrag til opbygningen af den stærkeste Markets-enhed i Norden i tæt samarbejde med erhvervsenhederne i Wholesale og Retail. Hans erfaring, kompetencer og lederegenskaber vil supplere og styrke Retail Banking i det videre arbejde, siger Lennart Jacobsen, leder af Retail Banking.

Yderligere information:
Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, Danmark, 33 33 45 56

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com