Mads G. Jakobsen udnævnt til nyt medlem af koncernledelsen

Mads G. Jakobsen, deputy for Retail Banking, er udnævnt til nyt medlem af Nordeas koncernledelse.

Mads G. Jakobsen har været hos Nordea i 25 år og har siden marts 2014 været deputy for Retail Banking. Han har tidligere haft en række ledende stillinger i Markets i Wholesale Banking, senest som leder af FICC (Fixed Income, Currencies and Commodities).

- Mads har vist stærke lederegenskaber og stor kompetence i hele sin karriere i Nordea. Med sin erfaring og viden vil han kunne yde et stærkt bidrag til arbejdet i koncernledelsen, siger koncernchef Christian Clausen.

Mads G. Jakobsen er desuden Country Senior Executive i Danmark.

Yderligere information:
Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, Danmark, 61 22 93 92

Informationen indeholdt i denne pressemeddelelse er i overensstemmelse med det, som Nordea er pålagt at offentliggøre i henhold til den svenske lov om handel med finansielle instrumenter (1991:980) og/eller den svenske lov om værdipapirmarkeder (2007:528).

Tags:

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.