Mads G. Jakobsen udnævnt til nyt medlem af koncernledelsen

Mads G. Jakobsen, deputy for Retail Banking, er udnævnt til nyt medlem af Nordeas koncernledelse.

Mads G. Jakobsen har været hos Nordea i 25 år og har siden marts 2014 været deputy for Retail Banking. Han har tidligere haft en række ledende stillinger i Markets i Wholesale Banking, senest som leder af FICC (Fixed Income, Currencies and Commodities).

- Mads har vist stærke lederegenskaber og stor kompetence i hele sin karriere i Nordea. Med sin erfaring og viden vil han kunne yde et stærkt bidrag til arbejdet i koncernledelsen, siger koncernchef Christian Clausen.

Mads G. Jakobsen er desuden Country Senior Executive i Danmark.

Yderligere information:
Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, Danmark, 61 22 93 92

Informationen indeholdt i denne pressemeddelelse er i overensstemmelse med det, som Nordea er pålagt at offentliggøre i henhold til den svenske lov om handel med finansielle instrumenter (1991:980) og/eller den svenske lov om værdipapirmarkeder (2007:528).

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com