Martin Persson ny leder af Wholesale Banking i Nordea

Martin Persson (41) er udnævnt til ny leder af Wholesale Banking og medlem af Nordeas koncernledelse.

Martin Persson har været co-head for Markets Equities, siden han kom til Nordea i 2012.

- Jeg er glad for, at Martin Persson har sagt ja til at blive leder af Wholesale Banking. Han har omfattende erfaring og har skabt stærke resultater i stillingen som leder af Markets Equities. Han er drevet af værdier og kendt for at være en teamplayer, siger koncernchef Casper von Koskull.

- Som den førende wholesale-bank i Norden er vi godt rustet til at møde udfordringerne i en finanssektor, der er under hurtig forandring. Jeg er optimistisk med hensyn til vores muligheder og fremtidige forretningsudvikling sammen med vores kunder, siger Martin Persson.

Udnævnelsen træder i kraft 21. november 2016.

Pr. 21. november 2016 består Nordeas koncernledelse af: Casper von Koskull, koncernchef, Torsten Hagen Jørgensen, Group COO og vicekoncernchef, Erik Ekman, leder af Commercial & Business Banking, Martin A Persson, leder af Wholesale Banking, Heikki Ilkka, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Topi Manner, leder af Personal Banking, Snorre Storset, leder af Wealth Management, Karen Tobiasen, Chief HR Officer, Matthew Elderfield, leder af Group Compliance.

Yderligere information:
Martin Kjærsgaard Nielsen, pressechef, Danmark, 24 98 48 89

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com