Matthew Elderfield ny leder af Group Compliance

Matthew Elderfield (50) er udnævnt til leder af Group Compliance og medlem af Nordeas koncernledelse. Han tiltræder senest 9. november 2016.

- Vi har sat et ambitiøst mål: at blive de bedste til overholdelse af compliance. F or at lykkes skal vi fortsætte arbejdet med at skabe en stærk risiko- og compliance-kultur og gøre den til en integreret del af vores forretningsmodel . Jeg er overbevist om, at Matthew med sin brede internationale erfaring vil bidrage til at bringe Nordea nærmere målet som ansvarlig for vores øgede indsats på compliance-området fremover, siger koncernchef Casper von Koskull.

Matthew Elderfield er i øjeblikket Global Head of Compliance i Lloyds Banking Group, hvor han har ansvar for samtlige forretningsområder (Retail, Wholesale og Wealth). Financial Crime-enheden udgør ligeledes en del af hans ansvarsområde.

Før Lloyds Banking Group har Matthew Elderfield haft en række ledende internationale stillinger på tilsynsområdet senest som vicecentralbankchef i Central Bank of Ireland , hvor han også var næstformand for Den Europæiske Banktilsynsmyndighed (EBA) og medlem af Managing Board for Det Europæiske Tilsynsudvalg for Forsikrings- og Arbejdsmarkedspensionsordninger (EIOPA) .

Johan Ekwall fortsætter som fungerende leder af Group Compliance, indtil Matthew Elderfield tiltræder sin stilling.

Yderligere information:
Emma Rheborg, leder af Group External Communications, +46 733 80 22 63

Informationen indeholdt i denne pressemeddelelse er i overensstemmelse med det, som Nordea er pålagt at offentliggøre i henhold til den svenske lov om handel med finansielle instrumenter (1991:980) og/eller den svenske lov om værdipapirmarkeder (2007:528).

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com