Moody's har opjusteret Christiania Bank og Kreditkasse til Aa3

Moody's har opjusteret Christiania Bank og Kreditkasse til Aa3 Christiania Bank og Kreditkasse ASA (CBK) har nu en langfristet rating på Aa3, som blev opjusteret fra A1 af Moody's Investors Service den 6. juli 2001. For de norske bankaktiviteter i Nordea koncernen bekræftede Moody's Investors Service sin financial strength-rating på B med "positive outlook". CBK's realkreditdatterselskab Norgeskreditts rating på langfristet gæld blev opjusteret fra A2 til A1. Udsigterne for de langfristede ratings af både CBK og Norgeskreditt er stabile. Ifølge Moody's er disse ratings baseret på den vellykkede integration efter fusionen mellem CBK og Nordea samt Nordeas gode resultater med at konsolidere de nordiske bankaktiviteter. Yderligere information: Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 7852 www.moodys.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00460/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00460/bit0002.pdf

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.