Moody's har opjusteret Christiania Bank og Kreditkasse til Aa3

Moody's har opjusteret Christiania Bank og Kreditkasse til Aa3 Christiania Bank og Kreditkasse ASA (CBK) har nu en langfristet rating på Aa3, som blev opjusteret fra A1 af Moody's Investors Service den 6. juli 2001. For de norske bankaktiviteter i Nordea koncernen bekræftede Moody's Investors Service sin financial strength-rating på B med "positive outlook". CBK's realkreditdatterselskab Norgeskreditts rating på langfristet gæld blev opjusteret fra A2 til A1. Udsigterne for de langfristede ratings af både CBK og Norgeskreditt er stabile. Ifølge Moody's er disse ratings baseret på den vellykkede integration efter fusionen mellem CBK og Nordea samt Nordeas gode resultater med at konsolidere de nordiske bankaktiviteter. Yderligere information: Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 7852 www.moodys.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00460/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/10/20010710BIT00460/bit0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner