Nordea åbner kontor i Pärnu, Estland

Nordea åbner kontor i Pärnu, Estland Merita Bank Abp's filial i Estland, der er en del af Nordea koncernen, åbner i dag et nyt kontor i Pärnu. Kontoret, der tilbyder det fulde produktprogram, tilfører nye kredit- og investeringsmuligheder til Pärnu. Ifølge chefen for Nordeas kontor i Pärnu, Heldur Sass, vil Nordeas tilstedeværelse i Pärnu gøre det nemmere for kunderne at gøre bankforretninger end før. - Jeg tror, at boliglånet med en rente på 8,5 pct., som Nordea tilbyder i øjeblikket, vil skabe røre på realkreditmarkedet i Pärnu. Erhvervs- og privatkunderne vil få mulighed for at investere i skandinaviske bankers store og pålidelige investeringsforeninger, der investerer i Europa, siger Heldur Sass. På kontoret i Pärnu kan kunderne ansøge om lån, kassekreditter og garantier i en hvilken som helst valuta. Der kan indgås aftaler om elektroniske bankydelser, Solo Multibank, og internetbank, Solo Internet, samt telefonbank. Det er muligt at åbne konti, indgå aftaler om kortydelser og foretage andre bankforretninger. Nordea i Estland har to kontorer og to selvbetjeningsenheder i Tallinn og et i Tartu. Nordeas kontor i Pärnu har lokaler i det nybyggede Blauhaus Business Centre. Kontoret i Pärnu vil få 5 ansatte. -Merita Bank Abp's filial, der nu er en del af Nordea koncernen, begyndte i 1995 som den første udenlandske bank i Tallinn. Baltikum og Polen er Nordeas nye hjemmemarkeder og et meget vigtigt vækstområde i den nærmeste fremtid, siger Heikki Viitanen, souschef for regionalbanken for Baltikum og Polen. Yderligere information: Heldur Sass,Nordea Estonia, chef for kontoret i Pärnu, tlf.: +37 44 81 020, e-mail: heldur.sassnordea.com Signe Anton, Nordea Estonia, chef for Products and Markets i Merita Bank, tlf.: + 372 6 283 331 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00180/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00180/bit0002.pdf

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.