Nordea Bank Finland sælger aktiemajoriteten i Contant Oy til Sponsor Capital

Nordea Bank Finland sælger aktiemajoriteten i Contant Oy til Sponsor Capital Banken opnår en fortjeneste på omkring EUR 22,3 mio.; alle 250 medarbejdere i Contant beholder deres job Nordea Bank Finland Plc og Nordea Finance Finland Ltd har indgået aftale om at sælge inkassovirksomheden Contant Oy til de fonde, der administreres af Sponsor Capital Oy. Contant er en af de to førende inkassovirksomheder i Finland, og selskabet har hidtil været 100 pct. ejet af Nordea. Majoritetsaktionæren i det nye selskab er udviklingsvirksomheden Sponsor. Nordea bliver minoritetsaktionær med en aktiepost på omkring en tredjedel af aktierne. Salgsprisen for alle aktierne i Contant er EUR 28 mio. Nordea opnår en fortjeneste på omkring EUR 22,3 mio. Alle de 250 medarbejdere i Contant vil fortsat være ansat i virksomheden. Nordea vil ligeledes fortsætte sit samarbejde med Contant. - Med dette salg viser vi, at vi vil fokusere på vores kerneaktiviteter - finansielle serviceydelser. Vi vil dog fortsætte vores tætte samarbejde med Contant, da vi ved, at deres services er særdeles konkurrencedygtige på markedet, siger Kari Jordan, chef for Retail Banking Finland. Den nuværende administrerende direktør Lassi Karppinen fortsætter som administrerende direktør i Contant. Kaj Hägglund, partner i Sponsor Capital, bliver formand for bestyrelsen. Yderligere information: Kari Jordan, chef for Retail Banking Finland, +358 9 165 42047 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00240/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner