Nordea får norsk koncession

Nordea får norsk koncession I dag har den norske stat givet Nordea koncession til at erhverve samtlige aktier i Christiania Bank og Kreditkasse ASA ("CBK"). Hans Dalborg, koncernchef i Nordea udtaler: "Vi er meget tilfredse med, at vores nordiske firkløver nu snart er på plads, og koncessionen fra de norske myndigheder giver os mulighed for at gå videre i højt tempo. Vi glæder os nu til at tage hul på det nye år med CBK som en del af Nordea- koncernen." " Vi har allerede planer klar for en effektiv integrationsproces og også for hurtigt at indføre CBK's "best practice" i koncernen. De første udnævnelser til den øverste ledelse blev foretaget i november og bliver snart fulgt af yderligere udnævnelser i forretningsområderne, siger Thorleif Krarup, vicekoncernchef i Nordea. En tidsplan for gennemførelse og afregning over for aktionærerne samt yderligere tiltag vil snarest blive offentliggjort. Den videre proces omfatter bl.a: * Pligtmæssigt købstilbud, der gælder i fire uger * Tvangsindløsning * Notering af Nordea-aktien på fondsbørsen i Oslo og afnotering af CBK- aktien * I løbet af februar 2001 vil CBK afholde en ekstraordinær generalforsamling med henblik på at ændre vedtægterne, vælge et repræsentantskab, en kontrolkomité og en valgkomité Yderligere information: Lars Thalén, Group Identity and Communications, +46 8 614 79 51 Torben Laustsen, Group Identity and Communications 33 33 34 51 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 Lauri Peltola, Group Media Relations, +358 9 165 42 324 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01350/bit0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner