Nordea Finance Finland køber Sonera Gateways finansieringsaktiviteter

Nordea Finance Finland køber Sonera Gateways finansieringsaktiviteter Nordea Finance Finland køber finansieringsaktiviteterne i Sonera Gateway, der er et helejet datterselskab i Sonera-koncernen. Den planlagte handel omfatter leasingaktiver for EUR 115 mio. samt tilhørende leasingaftaler, som vil blive overført til Nordea Finance Finland. Konkurrencemyndighedernes godkendelse er en forudsætning for handlen. De 15 medarbejdere i Sonera Gateway vil blive ansat i Nordea Finance Finland. - Et af vores overordnede strategiske mål er at give virksomheder mulighed for at outsource visse aktiviteter. Købet af aktiviteter og det efterfølgende samarbejde vil bidrage til opfyldelsen af dette mål, siger Jukka M. S. Salonen, direktør i Nordea Finance Finland. SoneraGateway, et elektronisk indkøbssystem udviklet af Sonera Gateway, indgår ikke i handlen. Derudover omfatter aftalen samarbejde om en udvidelse af virksomhedsfinansieringsydelser til kunderne hos SoneraGateway. - Aftalen gør det også muligt for Sonera at tilbyde alternativ finansiering til sine kunder i de andre lande, hvor Nordea Finance er repræsenteret, dvs. Sverige, Danmark, Norge, Polen og de baltiske lande. Nordea Finance-selskaberne har samlede aktiver på ca. EUR 10,5 mio. og ca. 1.200 medarbejdere. Yderligere information: Jukka M. S. Salonen, direktør, Nordea Finance Finland, +358 9 185 89100 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00170/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner