Nordea fremlægger resultatet for 2. kvartal 2016 onsdag 20. juli

Delårsrapporten offentliggøres ca. kl. 7.00 dansk tid.

Pressemøde
Tid: kl. 9.00 dansk tid. Registrering åbner kl. 8.30. Af sikkerhedsmæssige årsager skal der forevises gyldig legitimation.
Sted: Mäster Samuelsgatan 17, Stockholm.

Koncernchef Casper von Koskull præsenterer resultatet. Som tidligere meddelt vil hovedkonklusionerne fra den interne undersøgelse af de Panama-relaterede offshore-konstruktioner i International Private Banking i Luxembourg også blive fremlagt.

Pressemødet foregår på engelsk og sendes direkte som webcast på www.nordea.com , hvor også præsentationsmaterialet vil være tilgængeligt. Efter præsentationen svarer Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, på spørgsmål.

For at deltage kontakt: Magnus Nelin, Nordea, på magnus.nelin@nordea.com

International telefonkonference for investorer og analytikere
Tid: kl.14.30
dansk tid.

Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, Ari Kaperi, Group CRO, og Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, deltager. Efter et kort ledelsesoplæg er der mulighed for at stille spørgsmål .
For at deltage ring
+44(0)20 3427 1905 , bekræftelseskode 7854006 # senest kl. 14.20 dansk tid .

Efter telefonkonferencen er en indekseret version tilgængelig på www.nordea.com . Telefonkonferencen kan desuden genhøres til og med 3. august på +44(0)20 3427 0598, adgangskode 7854006 #.

Præsentation for analytikere og investorer i London 21. juli
Tid: kl. 8.15 lokal tid.
Sted: Nordea Bank, 5 Aldermanbury Square, EC2V 7BP, London
.

Koncernchef Casper von Koskull, Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén , leder af Investor Relations, Andreas Larsson, Senior IR Officer, og Pawel Wyszynski, Senior IR Officer, vil være til stede. Præsentationen og besvarelse af spørgsmål forventes at vare ca. en time .

For at deltage kontakt: Ruby Megran, Nordea, på ruby.megran@nordea.com

Fuld rapport på engelsk og svensk
Delårsrapporten bliver offentliggjort på engelsk og svensk. Der offentliggøres en pressemeddelelse med et resume af resultatet på engelsk, svensk, dansk, finsk og norsk.

Yderligere information:
Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, +46 722 350 515
Martin Kjærsgaard Nielsen, pressechef, Danmark, 24 98 48 89

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com