Nordea fremlægger resultatet for 3. kvartal 2014 onsdag 22. oktober 2014

Delårsrapporten offentliggøres ca. kl. 7.00 dansk tid.

Pressemøde
Tid: kl. 9.00 dansk tid
Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Koncernchef Christian Clausen fremlægger resultatet.
Pressemødet foregår på engelsk og sendes direkte over internettet som webcast på www.nordea.com, hvor også præsentations­materialet vil være tilgængeligt. Efter præsentationen svarer Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, og Ari Kaperi, Group CRO, på spørgsmål.

International telefonkonference for investorer og analytikere
Tid: kl. 14.30 dansk tid

For at deltage ring +44 (0)20 3427 1915, bekræftelseskode 7556251# senest kl. 14.20 dansk tid. Koncernchef Christian Clausen, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, og Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, deltager. Efter korte ledelsesoplæg er der mulighed for at stille spørgsmål.
Efter telefonkonferencen er en indekseret version tilgængelig på www.nordea.com. Telefonkonferencen kan også genhøres til og med 29. oktober på +44 (0)20 3427 0598, adgangskode 7556251#.

Præsentation for analytikere og investorer i London 23. oktober
Tid: kl. 12.30 lokal tid
Sted: The Langham, 1c Portland Place, Regent Street, London W1B 1JA

Koncernchef Christian Clausen, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, og Emma Nilsson, IR Officer, vil være til stede. Præsentationen og besvarelse af spørgsmål forventes at vare ca. en time. Der vil blive serveret frokost.
For at deltage kontakt venligst Charlotte Smith hos ABG Sundal Collier via e-mail, charlotte.smith@abgsc.co.uk.

Fuld rapport på engelsk og svensk
Den fulde delårsrapport bliver offentliggjort på engelsk og svensk. Der offentliggøres en pressemeddelelse med et resume af resultatet på engelsk, svensk, dansk, finsk og norsk.

Yderligere information:
Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, +46 8 614 7880
Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, Danmark, 61 22 93 92

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com