Nordea fremlægger resultatet for 4. kvartal og helåret 2012 onsdag 30. januar 2013 – nyt setup

Pressemeddelelsen med resultatet offentliggøres ca. kl. 7.00 dansk tid.

Pressekonference Tid: kl. 9.30 dansk tid Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Koncernchef Christian Clausen fremlægger resultatet og svarer på spørgsmål ved en pressekonference primært for journalister.

Analytikerkonference Tid: kl. 12:00 dansk tid Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Koncernchef Christian Clausen, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, og Ari Kaperi, Group CRO, deltager i analytikerkonferencen.

Begge præsentationer foregår på engelsk og sendes direkte på www.nordea.com , hvor også præsentationsmaterialet vil være tilgængeligt.

Internationalt telefonmøde for analytikere Tid: kl. 14.30 dansk tid

For at deltage: ring +44(0)20 7136 2050, bekræftelseskode 9443408# senest ti minutter før (kl. 14.20 dansk tid).

Koncernchef Christian Clausen, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, og Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, deltager. Efter korte ledelsesoplæg er der mulighed for at stille uddybende spørgsmål.

Efter telefonmødet er en indekseret version tilgængelig på www.nordea.com . Telefonmødet kan også genhøres til og med 5. februar på +44 (0)20 3427 0598, adgangskode 9443408#.

Præsentation for analytikere og investorer i London 31. januar Tid: kl. 12.30 lokal tid
Sted: Goldman Sachs
Peterborough Court, 133 Fleet St, EC4A London
Room 10D

Koncernchef Christian Clausen, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, Andreas Larsson, Senior IR officer, og Emma Nilsson, IR officer, vil være til stede. Præsentationen og besvarelse af spørgsmål forventes at vare ca. en time.

For at deltage kontakt venligst: Nicole Campbell-Gibbs, Nicole.Campbell-Gibbs@gs.com

Yderligere information:
Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, +46 8 614 7880
Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, Danmark, 33 33 45 56

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com