Nordea har ansøgt om notering af Nordea Holding Abp på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Stockholm og Nasdaq Copenhagen

Nordea Bank AB (publ) har i dag på vegne af det helejede datterselskab Nordea Holding Abp (”Nordea Finland”) ansøgt om optagelse af Nordea Finlands aktier til handel på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Stockholm og Nasdaq Copenhagen.

Ansøgningen er en del af forberedelserne til den planlagte flytning af moderselskabets hovedsæde til Finland. Under forudsætning af at flytningen af hovedsædet gennemføres, hvilket bl.a. kræver vedtagelse på Nordeas ordinære generalforsamling 15. marts 2018, og at Nasdaq Helsinki, Nasdaq Stockholm og Nasdaq Copenhagen godkender ansøgningen, er hensigten, at handlen med Nordea Finlands aktier begynder i løbet af efteråret.

Yderligere information:
Claes Eliasson, fungerende leder af Group External Communications, +46 72 141 67 12

Informationen blev offentliggjort af ovenstående kontaktperson 2. februar 2018 kl. [08:00] (dansk tid).

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com