Nordea indstifter legat i Vesa Vainios navn til professorat i komparativ skatteret Nordea har indstiftet et legat i Vesa Vainios navn til et professorat i komparativ skatteret på Helsinki universitet. - Bestyrelsen har besluttet at bevilge et særligt bidrag på EUR 1,5 mio. til finansiering af et professorat i Vesa Vainios navn som anerkendelse af hans indsats i dannelsen af Nordea, sagde Hans Dalborg, formand for Nordeas bestyrelse, da han offentliggjorde beslutningen på den ordinære generalforsamling onsdag. - Med denne gave ønsker Nordea at udtrykke sin taknemmelighed over Vesa Vainios arbejde i hans lange karriere både som koncernchef for den tidligere Merita Bank og som medlem af og formand for Nordeas bestyrelse. Professoratet vil styrke nordisk samarbejde og være til gavn for Nordea og andre nordiske organisationer. Helsinki universitet er Finlands førende institution inden for forskning og videregående uddannelse på det juridiske område. Gæsteprofessoratet vil blive tildelt fremtrædende nordiske eller internationale forskere inden for faget komparativ skatteret. Professoratets forskning skal fokusere på områder af betydning for international skatteret med særlig fokus på nordiske skatteaspekter. Yderligere information: Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 8611 Kari Suominen, Group Legal, +358 9 165 42 060 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT01510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT01510/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner