Nordea Investment Management øger fokus og forbedrer omkostningseffektiviteten

Nordea Investment Management øger fokus og forbedrer omkostningseffektiviteten 55 medarbejdere ventes at forlade organisationen Som følge af de fortsat ugunstige markedsforhold har Nordea Investment Management besluttet at øge fokus og forbedre omkostningseffektiviteten. De nuværende kundeorganisationer i Norden, Europa og Nordamerika vil blive integreret i en global salgsorganisation. Uden for Norden vil Nordea Investment Management øge sit fokus på salg af produkter, der er internationalt anerkendte. Desuden vil de to nuværende aktieorganisationer blive fuldt integreret. Dette vil sikre bedre udnyttelse af ressourcerne på tværs af produkterne. Ændringerne påvirker ikke produkter og serviceydelser til eksisterende kunder. Forvaltningen af lokale aktieprodukter fortsætter uændret i alle de nordiske enheder. Antallet af medarbejdere ventes at blive reduceret med 55, svarende til 15 pct. af den nuværende medarbejderstab i Nordea Investment Management. De berørte medarbejdere forlader organisationen i første halvdel af 2003. Kapitalforvaltning hører fortsat til Nordeas strategiske fokusområder. Den fremtidige vækst inden for langsigtet opsparing ventes at blive betydelig, og Nordea er godt positioneret til at drage fordel af denne udvikling. - Vores overordnede strategi er uændret. Med disse initiativer øger vi effektiviteten og fokus på vores kernekompetencer. Dermed sikrer vi grundlaget for fremtidig lønsom vækst inden for kapitalforvaltning, siger Christian Clausen, chef for Asset Management & Life. Nordea Investment Management er en forretningsenhed i Asset Management & Life og tilbyder kapitalforvaltning gennem afdelinger i de fire nordiske lande samt i Frankfurt og New York. Yderligere information: Christian Clausen, chef for Asset Management & Life, 33 33 15 00 Bjarne Rostbøll Christiansen, pressekoordinator, 33 33 10 79 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/12/20021212BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/12/20021212BIT00150/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner