Nordea køber de resterende aktier i Nordisk Renting

Nordea køber de resterende aktier i Nordisk Renting Nordea har gennem Nordea Bank Finland Abp købt de resterende 60 pct. af aktierne i Nordisk Renting AB fra 3i Group Plc og Sjätte AP-fonden. Nordea ejer i forvejen 40 pct. af Nordisk Renting og har nu udnyttet sin option til at købe de resterende aktier. Optionen kunne udnyttes fra 1. januar 2003. Købsprisen er ca. EUR 118 mio. (SEK 1.075 mio.). Købet af de resterende aktier i Nordisk Renting giver større fleksibilitet for Nordeas engagement i Nordisk Renting, som er ved at blive vurderet i øjeblikket. Købet er betinget af de relevante konkurrencemyndigheders godkendelse og vil kun have en marginal effekt på Nordeas ordinære resultat. Nordisk Renting køber, ejer og udvikler ejendomme til langsigtet udlejning. For yderligere information henvises til www.nordiskrenting.se. Yderligere information: Jakob Grinbaum, Executive Vice President, chef for Group Treasury, +46 8 614 7891 Erik Evrén, chef for Group Media Relations, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00450/wkr0002.pdf

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.