Nordea køber de resterende aktier i Nordisk Renting

Nordea køber de resterende aktier i Nordisk Renting Nordea har gennem Nordea Bank Finland Abp købt de resterende 60 pct. af aktierne i Nordisk Renting AB fra 3i Group Plc og Sjätte AP-fonden. Nordea ejer i forvejen 40 pct. af Nordisk Renting og har nu udnyttet sin option til at købe de resterende aktier. Optionen kunne udnyttes fra 1. januar 2003. Købsprisen er ca. EUR 118 mio. (SEK 1.075 mio.). Købet af de resterende aktier i Nordisk Renting giver større fleksibilitet for Nordeas engagement i Nordisk Renting, som er ved at blive vurderet i øjeblikket. Købet er betinget af de relevante konkurrencemyndigheders godkendelse og vil kun have en marginal effekt på Nordeas ordinære resultat. Nordisk Renting køber, ejer og udvikler ejendomme til langsigtet udlejning. For yderligere information henvises til www.nordiskrenting.se. Yderligere information: Jakob Grinbaum, Executive Vice President, chef for Group Treasury, +46 8 614 7891 Erik Evrén, chef for Group Media Relations, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/09/20030109BIT00450/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner