Nordea lancerer netbank i Litauen

Nordea lancerer netbank i Litauen Nordea lancerer en netbank i Litauen. Dermed kan alle erhvervskunder foretage deres bankforretninger online. Til efteråret vil også privatkunder blive tilbudt e-banking. "Nordeas enkle og sikre elektroniske serviceydelser er nu et reelt tilbud i alle de baltiske lande og Polen foruden de nordiske lande", siger Bo Harald, ansvarlig for Electronic Banking og e-Business. "Især erhvervskunder vil opnå meget store fordele ved at få adgang til netbanken i Finland og de baltiske lande, idet de kan bruge samme Solo- koder og kun ét "log-on" overalt. Nordea introducerede netbank i Estland, Letland og Polen i henholdsvis juni 2000, april 2001 og oktober 2001. I disse tre lande kan kunderne også nå netbanken via WAP på mobiltelefonen, og denne facilitet bliver indført i Litauen i løbet af efteråret. Nordea har to filialer i Vilnius, som tilbyder privat- og erhvervskunder et fuldt sortiment af finansielle serviceydelser. Dertil kommer Nordeas leasingselskab i Litauen, Nordea Finance Lithuania. Yderligere information: Bo Harald, chef for Electronic Banking, +358 9 165 42256, +358 50 64101 Petri Loikkanen, General Manager, Nordea Bank Lithuania, +370 2 361 301, +370 87 88863 Liisa Laine, Media Relations, +358 9 165 42655, +358 50 66839 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00820/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner