Nordea Life & Pensions' fremtidige struktur på plads

Nordea Life & Pensions' fremtidige struktur på plads Den 30. oktober annoncerede Nordea oprettelsen af et nyt forretningsområde, Asset Management & Life, under ledelse af Christian Clausen. Det nye forretningsområde var resultatet af en fusion mellem Asset Management og Life Insurance and Pensions. Med virkning fra dags dato er Seppo Ilvessalo blevet udnævnt til chef for Life & Pensions, en ny forretningsenhed inden for Nordea Asset Management & Life. Jukka Venäläinen er blevet udnævnt til chef for Life & Pensions, Finland, mens Michael Brag, Jørund Vandvik og Gunnar Andersson fortsat vil være landeansvarlige i henholdsvis Danmark, Norge og Sverige. Efter ændringerne består Asset Management & Life af seks forretningsenheder: Investment Management, Life & Pensions, Investment Funds, Long Term Savings & Life, Nordic Private Banking og European Private Banking. Life & Pensions omfatter Tryg Pension (Danmark), Vesta Pension (Norge), Livia (Sverige), Nordea Life (Finland), Nordea Zycie (Polen) såvel som aktiviteter i Luxembourg og på Isle of Man. Det er planen at markedsføre Life & Pensions-aktiviteterne under Nordea-varemærket. Yderligere information: Christian Clausen, chef for Asset Management & Life, 33 33 15 00 Bjarne Rostbøll Christiansen, communications officer, 33 33 10 79 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00380/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00380/bit0001.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner