Nordea North America Inc. USD 10 milliarder

Amerikansk Commercial Paper-program Nordea North America Inc. USD 10 milliarder Rating: Standard & Poor's A-1 Moody's Investors Service, Inc. P-1 Nordea koncernen koordinerer sine finansieringsaktiviteter. Fra 26. marts 2001 vil bankerne i Nordea kun udstede amerikanske Commercial Paper under navnet Nordea North America Inc. (tidligere Merita North America Inc.) "Konsolideringen af Nordeas Commercial Paper-programmer er endnu et skridt i udnyttelsen af koncernens styrker. Strømliningen af finansieringsaktiviteterne understøtter fusionssynergierne", siger Jakob Grinbaum, chef for Group Treasury i Nordea. Dealere er Chase Securities Inc., Credit Suisse First Boston Corporation, Goldman, Sachs & Co., Lehman Commercial Paper Inc., Merita Bank Plc, New York Branch, og Merrill Lynch Money Markets Inc. Nordea koncernen har i dag fire amerikanske Commercial Paper-programmer: Christiania Capital Corp. Merita North America Inc. Nordbanken North America Inc. Unifunding Inc. Yderligere information: Fanny Borgström, Group Funding, +358 9 369 50500 Jakob Grinbaum, chef for Group Treasury, + 46 8 614 78 91 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/27/20010327BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/27/20010327BIT00090/bit0001.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner