Nordea og Vilnius kommune indgår to låneaftaler

Nordea og Vilnius kommune indgår to låneaftaler Nordea Bank Lithuania og Vilnius kommune, Litauen har indgået aftaler om to lån på ca. EUR 12,7 mio. i alt. Nordea vandt den endelige licitationsrunde afholdt af låntager. Det første lån er på EUR 6,87 mio., og det andet på EUR 5,79 mio. Løbetiden på begge lån er syv år. Lånene vil blive anvendt til at finansiere udvikling af infrastrukturen i Vilnius. - Samarbejdet med Vilnius kommune styrker vores position som en væsentlig finansiel institution på det litauiske marked, siger Petri Loikkanen, chef for Nordea Bank Lithuania. Yderligere information: Petri Loikkanen, Nordea Bank Lithuania, +370 2 361 301, +370 687 888 63 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, +358 9 165 42652 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01120/wkr0002.pdf

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.