Nordea og Vilnius kommune indgår to låneaftaler

Nordea og Vilnius kommune indgår to låneaftaler Nordea Bank Lithuania og Vilnius kommune, Litauen har indgået aftaler om to lån på ca. EUR 12,7 mio. i alt. Nordea vandt den endelige licitationsrunde afholdt af låntager. Det første lån er på EUR 6,87 mio., og det andet på EUR 5,79 mio. Løbetiden på begge lån er syv år. Lånene vil blive anvendt til at finansiere udvikling af infrastrukturen i Vilnius. - Samarbejdet med Vilnius kommune styrker vores position som en væsentlig finansiel institution på det litauiske marked, siger Petri Loikkanen, chef for Nordea Bank Lithuania. Yderligere information: Petri Loikkanen, Nordea Bank Lithuania, +370 2 361 301, +370 687 888 63 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, +358 9 165 42652 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01120/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner