Nordea passerer milepælen på 3 mio. e-kunder

Nordea passerer milepælen på 3 mio. e-kunder Nordea blandt top tre i verden inden for e-banking. Nordea har nu passeret milepælen på 3 millioner e-kunder, og målet i år er at øge antallet til 3,3 millioner. Med e-kunde nr. 3 millioner rangerer Nordea på niveau med de to ledende amerikanske banker Bank of America og Wells Fargo. Nordea er imidlertid den bank i verden, hvis elektroniske tjenester anvendes mest. - For os er det væsentligste ikke antallet, men derimod det, at kunderne i stigende omfang benytter sig af de let tilgængelige og sikre netydelser til bankforretninger, forsikringsanliggender og aktiehandel, siger Bo Harald, chef for Electronic Banking. - Der er ca. 9 millioner log-ons og omkring 10 millioner regningsbetalinger hver måned, hvilket er mere end noget andet sted i verden. Vi skønner, at Nordeas kunder i år vil betale 120 millioner regninger via internettet, og over 100 millioner vil have logget på systemet. Næsten 100.000 kunder benytter Nordeas mobilydelser i Finland, Sverige, Norge, Estland, Letland og Polen. Finske kunder har også mulighed for at benytte Nordeas omfattende WAP services med GPRS telefoner. Antallet af log-ons på Nordeas mobilydelser er omkring 300.000 om måneden inklusive kontoforespørgsler via SMS. - Brugen af mobiltelefoner til bankforretninger og andre finansielle transaktioner vil formentlig stige i de nordiske lande og globalt inden for de nærmeste år, forventer Bo Harald. - Det vil blive mere og mere populært i takt med, at telefonerne og ydelserne bliver billigere og mere brugervenlige. Næsten 700 handlende er repræsenteret på Nordeas nordiske e-markedsplads Solo-torvet. Alt i alt har Nordea 2.000 e-business kunder. Nordeas e-kunde nr. 3 millioner blev Poul Hansen fra Ebeltoft. Yderligere information: Bo Harald, chef for Electronic Banking, +358 9 165 42256, +358 50 64101 Antti Tainio, Electronic Banking, +358 9 165 24903, +358 50 68547 Jens Bekke, Media Relations, 3333 3968, 2066 3968 Liisa Laine, Media Relations, +358 9 165 42655, +358 50 66839 Se også www.nordea.com, Tjenester, Solo-koncept ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/16/20020516BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/16/20020516BIT00200/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner