Nordea receives approval to use advanced IRB approach

The Swedish Financial Supervisory Authority (FSA), in agreement with the three other Nordic FSAs, has on 14 January approved Nordea’s application to use the advanced internal ratings-based (IRB) approach for the bank’s corporate exposures in the Nordic region.

This approval will affect Nordea’s core tier 1 capital ratio due to lower risk-weighted assets as well as higher core tier 1 capital. The pro forma Q3 2013 impact on the core tier 1 capital ratio is calculated at approximately 0.7 percentage points.

In December Nordea received approval to use the foundation IRB approach for corporate exposures in Russia. The pro forma Q3 2013 impact on the core tier 1 ratio is approximately calculated at 0.2 percentage points.

These two approvals confirm the previously stated pro forma Q3 2013 core tier 1 ratio at 15-16%.

Due to the silent period Nordea will not give any further comments before the release of the fourth quarter report, which will be presented on 29 January.

Contact:
Rodney Alfvén, Head of Investor Relations, +46 8 614 7880
Erik Durhan, Chief Press Officer, +46 8 614 8125

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com