Nordea udnævner Helena Andreas til leder af Group Marketing and Communications

Helena Andreas er udnævnt til leder af den nye enhed Group Marketing and Communications. Hun starter i Nordea 1. juni.

Helena Andreas kommer fra en stilling som leder af Retail Management i Vodafone Group i London. Tidligere har hun haft ledende stillinger inden for markedsføring og salg i Tesco UK og arbejdet for Accenture i Sverige.

I Nordea vil hun stå i spidsen for den nye enhed Group Marketing and Communications med reference til koncernchef Christian Clausen. Den nye enhed består af enhederne Group Marketing, Group Identity & Communications og CSR.

Claus Christensen, som har været fungerende leder af Group Identity & Communications, er udnævnt til ny leder af Group Identity & Communications med virkning fra 1. juni.

Yderligere information:
Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, Danmark, 33 33 45 56

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com