Nordeas bestyrelse træffer beslutning om at gennemføre fusionsplaner

Bestyrelsen for Nordea Bank AB (publ) har besluttet at fortsætte de grænseoverskridende fusioner mellem Nordea og datterbankerne, henholdsvis Nordea Bank Danmark, Nordea Bank Finland og Nordea Bank Norge. Målet er at gennemføre fusionerne i starten af 2017.

Alle relevante godkendelser for at gennemføre fusionen mellem Nordea Bank Finland og Nordea Bank AB (publ) er opnået. Processen i forbindelse med myndighedsgodkendelserne i Danmark og Norge er i gang og opfattes som konstruktiv.

Baggrunden for at gennemføre fusionerne er uændret i forhold til tidligere udmeldinger.

Yderligere information:
Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, +46 72 235 05 15
Martin Kjærsgaard Nielsen, pressechef, Danmark, 24 98 48 89

Tags:

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.