Nordeas bestyrelse træffer beslutning om at gennemføre fusionsplaner

Bestyrelsen for Nordea Bank AB (publ) har besluttet at fortsætte de grænseoverskridende fusioner mellem Nordea og datterbankerne, henholdsvis Nordea Bank Danmark, Nordea Bank Finland og Nordea Bank Norge. Målet er at gennemføre fusionerne i starten af 2017.

Alle relevante godkendelser for at gennemføre fusionen mellem Nordea Bank Finland og Nordea Bank AB (publ) er opnået. Processen i forbindelse med myndighedsgodkendelserne i Danmark og Norge er i gang og opfattes som konstruktiv.

Baggrunden for at gennemføre fusionerne er uændret i forhold til tidligere udmeldinger.

Yderligere information:
Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, +46 72 235 05 15
Martin Kjærsgaard Nielsen, pressechef, Danmark, 24 98 48 89

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com