Nordeas erhvervskunder får adgang til 20.000 filialer via internationale aftaler Nordeas erhvervskunder vil få adgang til 20.000 filialer over hele verden, efter at Nordea har indgået en aftale med IBOS Association Ltd (IBOS), den førende internationale bankalliance. Derudover betjener Nordea erhvervskunder med aktiviteter i Asien gennem et samarbejde med Standard Chartered Bank (SCB). "Med IBOS-aftalen kan Nordea nu tilbyde erhvervskunder med aktiviteter på tværs af landegrænserne en lokal bankkontakt med adgang til internationale serviceydelser og et fælles grundlag," siger Henrik Mogensen, chef for Corporate Division og formand for bestyrelsen i IBOS. Gennem samarbejdsaftalen med Standard Chartered Bank (SCB) kan Nordea tilbyde erhvervskunder et fuldt sortiment af cash management-ydelser i Hong Kong, Indonesien, Indien, Kina, Malaysia, Filippinerne, Taiwan og Thailand. I Singapore har Nordeas kunder allerede adgang til hele udbuddet af serviceydelser fra Nordea Singapore. "Der er behov for lokalt baserede bankydelser i mange andre lande i Asien," siger Petri Sandell, chef for Nordea Singapore. "Nordeas erhvervskunder kan nu drage fordel af et omfattende netværk, et bredt spektrum af lokale bankydelser, nye konti samt lokal bistand," fortsætter Petri Sandell. Standard Chartered Bank er en international bank baseret i London med fokus på de såkaldte "emerging markets" i Asien, Afrika, Mellemøsten og Latinamerika. Yderligere information: Timo Jalamo, Global Network Management, +358 9 165 52334 timo.jalamo@nordea.com Jens Bekke, Media Relations, +45 33 33 39 68 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/19/20010919BIT00650/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/19/20010919BIT00650/bit0002.pdf

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.