Nordeas fokus er på den igangværende interne omstilling

Den hollandske avis NRC spekulerede torsdag aften i en mulig fusion mellem Nordea og ABN Amro. Andre internationale medier er siden fulgt efter.

- Nordea kommenterer aldrig på rygter eller spekulationer, og det vil jeg heller ikke gøre denne gang, siger koncernchef Casper von Koskull.

- Vores fokus er på den igangværende omstilling i Nordea, herunder store projekter som arbejdet med forenkling og vores kultur.

Yderligere information:

Rodney Alfvén, Head of Investor Relations, +46 72 235 05 15
Helga Baagøe, Head of Group External Communications, +46 72 141 18 07

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com