Ny chef for Nordea Investment Management

Ny chef for Nordea Investment Management Henrik Priergaard, 41, er i dag udnævnt til ny chef for Nordea Investment Management. Gennem de seneste to år har Henrik Priergaard været medlem af ledergruppen i Asset Management & Life. Nordea Investment Management er en forretningsenhed i Asset Management & Life og tilbyder kapitalforvaltning gennem afdelinger i de fire nordiske lande samt i Frankfurt og New York. Yderligere information: Christian Clausen, chef for Asset Management & Life, 33 33 15 00 Henrik Priergaard, chef for Nordea Investment Management, 33 33 15 84 Bjarne Rostbøll Christiansen, presseansvarlig for Asset Management & Life, 33 33 10 79 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking og Asset Management & Life. Nordea koncernen har mere end 10 mio. kunder og 1.288 bankfilialer. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med 3,3 mio.e-kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00160/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner