Ny chef for Nordea Securities

Ny chef for Nordea Securities Nordea Securities har ansat Frans Lindelöw til at stå i spidsen for sine aktiviteter. Frans Lindelöw, 40, har ca. 15 års erfaring fra den internationale bankscene med sig, når han starter i Nordea Securities 2. september. Han kommer fra et job i HSBC London, hvor han var Managing Director and Head of European Equities. Frans Lindelöw har også været chef for HSBC's kontor i Stockholm, været Vice President for Institutional Sales (afledte finansielle instrumenter og aktiehandel) i Salomon Brothers London, og haft forskellige job i den finansielle sektor i Skandinavien og udlandet. Frans Lindelöw blev Bachelor of Business Administration fra Stockholms universitet i 1985. Nordea Securities tilbyder investment banking-serviceydelser via kontorer i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Storbritannien og USA. Ca. 600 medarbejdere tilbyder sektorbaserede aktieanalyser, aktiesalg og - handel samt corporate finance-ydelser. Nordea Securities er en del af Nordeas forretningsområde Corporate and Institutional Banking. Yderligere information: Markku Pohjola, chef for Corporate and Institutional Banking, +358 9 165 42245 Erik Evrén, chef for Group Media Relations, +46 8 614 8611 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking og Asset Management & Life. Nordea koncernen har mere end 10 mio. kunder og 1.245 bankfilialer i 22 lande. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med 3,1 mio. e- kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00350/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner