Paul Bari udnævnt til Group CIO og leder af Group Technology

Fra 1. april 2018 er Paul Bari udnævnt til Group CIO og leder af Group Technology i Nordea. Paul kom til Nordea i februar 2017 fra en stilling som Global Head of Technology Delivery i Standard Chartered Bank, Singapore. Paul har haft flere ledende stillinger i Standard Chartered Bank, Barclays Capital og Commonwealth Bank of Australia.

Paul har i sine forskellige stillinger stået i spidsen for globale teknologiteams, været ansvarlig for teknologidrevne effektiviseringsprogrammer, samarbejdet med tilsynsmyndigheder og været formand for flere risikokomiteer. Paul får reference til Torsten Hagen Jørgensen, vicekoncernchef og leder af Group Corporate Centre, og bliver en del af Group COO Executive Management team.

- Efter nogle måneder som fungerende leder af Group Technology har Paul vist, at han er den bedste person til jobbet. Paul har omfattende erfaring inden for it, service- og leverandørstyring samt drift og leverancer i den globale finansielle sektor. Med Paul i spidsen er jeg sikker på, at vi kommer til at levere innovative tekniske løsninger til kunder og medarbejdere, siger Torsten Hagen Jørgensen, vicekoncernchef og leder af Group Corporate Centre.

Yderligere information:
Stine Green Paulsen, pressechef, Danmark, 70 80 11 62
Paul Bari, Group CIO og leder af Group Technology, +45 23 69 53 30

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com