Peter Nyegaard forlader Nordea

Peter Nyegaard, medlem af koncernledelsen, Chief Operating Officer i Wholesale Banking og Country Senior Executive i Danmark, har besluttet at forlade Nordea.

-      Det har været et privilegie at være med til at opbygge Nordea og de stærkeste kapitalmarkeds- og wholesale banking-aktiviteter i Norden. Men det har været hårdt arbejde, og efter 26 år i banken ønsker jeg nu at tilbringe mere tid sammen med min familie og overveje mit fremtidige arbejdsliv, siger Peter Nyegaard.

-      I hele sin lange karriere i Nordea har Peter ydet et meget væsentligt bidrag til udviklingen af vores kapitalmarkeds- og wholesale banking-aktiviteter og dermed til Nordeas meget stærke position inden for Wholesale Banking i dag. Jeg ønsker ham al mulig held og lykke fremover, siger koncernchef Christian Clausen.

Mads G. Jakobsen, deputy for Retail Banking, er udnævnt til ny Country Senior Executive i Danmark. Anders Jensen vil i sin rolle som administrerende direktør for Nordea Bank Danmark A/S fortsat repræsentere Nordea i medierne.

Yderligere information:
Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, Danmark, 61 22 93 92

Informationen indeholdt i denne pressemeddelelse er i overensstemmelse med det, som Nordea er pålagt at offentliggøre i henhold til den svenske lov om handel med finansielle instrumenter (1991:980) og/eller den svenske lov om værdipapirmarkeder (2007:528).

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com