Renteændring i Nordea

Med virkning fra 10. september 2012 hæver Nordea rentesatser på udvalgte lån og kreditter til privat- og erhvervskunder med op til 0,50 procentpoint.

- Finanssektoren oplever stigende krav og højere omkostninger til den nødvendige kapital, samtidig med at den økonomiske udvikling i Danmark og Europa fortsat er forbundet med en betydelig usikkerhed. Derfor er det nødvendigt at justere renterne, så vi også fremover kan være en robust og konkurrencedygtig bank, siger Anders Jensen, leder af Banking Danmark.

Yderligere oplysninger:

Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, 33334556

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com