Renteændring i Nordea

Med virkning fra 10. september 2012 hæver Nordea rentesatser på udvalgte lån og kreditter til privat- og erhvervskunder med op til 0,50 procentpoint.

- Finanssektoren oplever stigende krav og højere omkostninger til den nødvendige kapital, samtidig med at den økonomiske udvikling i Danmark og Europa fortsat er forbundet med en betydelig usikkerhed. Derfor er det nødvendigt at justere renterne, så vi også fremover kan være en robust og konkurrencedygtig bank, siger Anders Jensen, leder af Banking Danmark.

Yderligere oplysninger:

Stephan Ghisler-Solvang, pressechef, 33334556

Tags:

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.