Salget af Nordea Ejendomme gennemført

Alle betingelser er nu opfyldt for salget af det danske ejendomsadministrationsselskab Nordea Ejendomme, der blev offentliggjort 28. august 2018, og salget blev gennemført 29. november 2018.

Ved transaktionens gennemførelse forventes Nordea at få en kapitalgevinst på ca. EUR 35 mio., der vil indgå i regnskabsposten Andre driftsindtægter i 4. kvartal 2018. Omkostningerne reduceres med ca. EUR 8 mio. på årsbasis, og indtægterne falder med ca. EUR 16 mio. på årsbasis.

Yderligere information:
Tenna Schoer, pressekonsulent, 70 80 11 62

Tags:

Om os

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.