Salget af Nordeas kortindløsningsaktiviteter til Nets er afsluttet

Nordea har i dag gennemført salget af sine kortindløsningsaktiviteter til Nets.

Som tidligere meddelt i en pressemeddelelse af 15. juni 2015 er aktiviteterne solgt for EUR 230 mio. baseret på enterprise value. Nordeas overskud fra transaktionen efter skat er ca. EUR 175 mio. Overskuddet efter skat udgør ca. EUR 178 mio., der indtægtsføres under posten Andre driftsindtægter, mens ca. EUR 3 mio. indregnes under Udgift til indkomstskat.

Yderligere information:

Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, +46 72 235 05 15
Claus Christensen, leder af Group Communications, 25 24 89 93

Tags:

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com