Salget af Nordeas skadesforsikringsaktiviteter er afsluttet

Salget af Nordeas skadesforsikringsaktiviteter er afsluttet Nordea har nu modtaget alle de nødvendige godkendelser fra myndighederne, herunder fra konkurrencemyndighederne, vedrørende det tidligere annoncerede salg af Nordeas skadesforsikringsaktiviteter (Tryg Vesta Gruppen) til Tryg i Danmark smba. Salget er nu afregnet og afsluttet. Tryg i Danmark smba vil derfor fra i dag få fuld kontrol over Tryg Vesta Gruppen. Det økonomiske ansvar for Tryg Vesta Gruppen blev overdraget til Tryg i Danmark smba pr. 1 juli 2002. De endelige justeringer af Tryg Vesta Gruppens indre værdi vil medføre et yderligere tab på salget på EUR 4 mio., som vil blive medtaget i Nordeas resultat for 3. kvartal. Yderligere information: Arne Liljedahl, Group CFO, +46 8 614 79 96 Sigurd Carlsen, chef for Investor Relations, +46 8 614 78 52 Torben Laustsen, chef for Group Identity and Communications, +46 8 614 79 16 Nordea er den førende finanskoncern i Norden og Østersøregionen med aktiviteter inden for tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking og Asset Management & Life. Nordea koncernen har mere end 10 mio. kunder og 1.245 bankfilialer i 22 lande. Nordea koncernen er blandt verdens førende inden for e-banking med 3,1 mio. e- kunder. Nordea er noteret på fondsbørserne i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00230/wkr0002.pdf

Om os

Nordeas vision er at være en Great European bank, anerkendt for sine medarbejdere, som skaber markant værdi for kunder og aktionærer. Vi gør det muligt for vores kunder at nå deres mål ved at tilbyde et bredt udbud af produkter, serviceydelser og løsninger inden for bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har ca. 11 mio. kunder, er til stede med filialer på omkring 650 lokaliteter og er blandt de ti største universalbanker i Europa målt på markedsværdi. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Yderligere information: www.nordea.com

Abboner